نت سیمولیت

وبلاگ سایت نت سیمولیت - شبیه سازی شبکه

نت سیمولیت

وبلاگ سایت نت سیمولیت - شبیه سازی شبکه

شبیه سازی شبکه ۵G برای تحرک خودروها در VANET با منطق فازی در متلب

شبکه بین خودرویی VANET عامل اصلی تحرک ناهمگن (Heterogenous Mobility) در ارتباطات ۵G است. شبکه ونت (VANET) دارای واحدهای ارتباطی اصلی OBU (واحد داخل خودرو) و RSU (واحد کنار جاده ای) می باشد. در این پروژه شبیه سازی شبکه ۵G برای تحرک خودروها در شبکه VANET با منطق فازی در نرم افزار MATLAB به همراه کامنت گذاری کدها انجام شده است. در این پروژه که سناریوی ما در آن بزرگراه می باشد، همه گره ها با سرعت های مختلفی حرکت می کنند اما هنگام شبیه سازی سرعت را یکسان نگه می دارند. در این سناریو عرض جاده ۷۰ متر و طول آن نیز ۵۰۰۰ متر در نظر گرفته شده که در هر جهت سه لاین داریم. خودروها به صورت تصادفی در هر لاین از یک جهت، حرکت می کنند و تغییر رفتار خود بر روی هر لاین را برای کارهای بعدی حفظ می کنند. در این پروژه انتخاب سر خوشه با استفاده از منطق فازی (Fuzzy logic) پیاده سازی شده است. واحد کنار جاده ای (RSU) کل شبکه را به مناطق مختلف تقسیم می کند که هر منطقه به سر خوشه (Cluster Head – CH) احتیاج دارد. این سر خوشه با منطق فازی انتخاب می شود. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: شبیه سازی شبکه ۵G برای تحرک خودروها در VANET با منطق فازی در متلب

پوشش K تایی در شبکه WSN مبتنی بر هدف با الگوریتم ژنتیک و زنبور عسل در NS2

پروژه شبیه سازی پوشش K تایی در شبکه WSN مبتنی بر هدف با الگوریتم ژنتیک با نرم افزار NS2 آماده کرده ایم که بر اساس یک مقاله معتبر ISI با عنوان Genetic algorithm approach for k-coverage and m-connected node placement in target based wireless sensor networks و الگوریتم کلونی زنبور عسل (ABC) انجام شده است. حفظ پوشش و افزایش طول عمر شبکه، مسائل اساسی و مهم در شبکه‌ های حسگر بی ‌سیم (WSN) به حساب می ‌آیند. با توجه به تنوع گسترده در برنامه‌ های کاربردی، پوشش به طیف وسیعی از تفاسیر مربوط می‌شود. یکی از شاخه های مسئله پوشش، پوشش k تایی (k-coverage) می باشد. هدف این نوع پوشش، نظارت حداقل k حسگر گوناگون بر تمام نقاط میدان حسی می باشد. با توجه به اینکه انرژی حسگر ها محدود است، مسئله مهم دیگر که در شبکه های سنسوری مورد بررسی قرار می گیرد، ذخیره انرژی با پوشش k تایی است که برای این منظور الگوریتم های بهینه ای جهت افزایش کارایی انرژی حسگرها ارائه می شود. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: پوشش K تایی در شبکه WSN مبتنی بر هدف با الگوریتم ژنتیک و زنبور عسل در NS2

افزایش گذردهی در شبکه رادیو شناختی ادهاک بی سیم (CRAHN) با اتوماتای یادگیر در NS2

در این بخش پروژه شبیه سازی افزایش گذردهی در شبکه رادیو شناختی ادهاک بی سیم (CRAHN) با الگوریتم اتوماتای یادگیر در نرم افزار NS2 را به همراه فیلم نحوه اجرا و خروجی گرفتن آماده کرده ایم. می خواهیم در یک شبکه اقتضایی (ادهاک یا MANET) با استفاده از الگوریتم اتوماتای یادگیر (Learning Automata – LA) کانال های خالی را در شبکه اولیه پیش بینی کنیم تا وقتی که یک کانال اشغال می شود سریعا به کانال خالی بعدی رفته و از گم شدن یا انسداد بسته ها جلو گیری کنیم. این کار باعث افزایش گذردهی یا throughput کل شبکه می شود. برای مشخص کردن اینکه الگوریتم فوق بهره خوبی دارد، آن را با یک روش مرجع (الگوریتم Rule1) مقایسه می کنیم. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: افزایش گذردهی در شبکه رادیو شناختی ادهاک بی سیم (CRAHN) با اتوماتای یادگیر در NS2

شبیه سازی پروتکل LEACH-C در شبکه حسگر بی سیم (WSN) با نرم افزار NS2

در این بخش پروژه شبیه سازی پروتکل LEACH-C (پروتکل لیچ متمرکز) در شبکه حسگر بی سیم (WSN) با نرم افزار NS2 را آماده کرده ایم که در آن قصد داریم تا به ارزیابی میزان مصرف انرژی و تاخیر گره های شبکه بپردازیم. یک شبکه حسگر شامل تعداد بسیاری گره حسگر یا نود سنسوری می باشد که به طور پراکنده در محیط پخش شده اند و اقدام به جمع آوری اطلاعات از محیط تعریف شده می پردازد. شبکه های حسگر بی سیم (WSNs) در مقایسه با شبکه های سنتی با ویژگی هایی مثل سطوحی متراکم از استقرار نود ها، عدم اطمینان از گره های حسگر، انرژی مصرفی بالا، توان پردازشی کم، محاسبات و محدودیت های حافظه شناخته می شوند. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: شبیه سازی پروتکل LEACH-C در شبکه حسگر بی سیم (WSN) با نرم افزار NS2

احراز هویت در مسیریابی شبکه WSN با الگوریتم رمزنگاری Diffie–Hellman در NS2

در این بخش پروژه شبیه سازی احراز هویت در مسیریابی مبتنی بر خوشه بندی در شبکه حسگر بی سیم برای گره ارسال کننده و سینک متحرک با پروتکل تبادل کلید دیفی – هلمن (الگوریتم رمزنگاری Diffie–Hellman) با نرم افزار NS2 آماده کرده ایم که براساس مقاله پایه Cluster-Based Routing for the Mobile Sink in Wireless Sensor Networks With Obstacles انجام شده که یک مقاله معتبر و ISI است. موضوع مقاله پایه راجع به تحرک یک گره سینک (Mobile Sink) و گرفتن داده از حسگر ها می باشد. از مزایای این روش می توان به کاهش طول مسیر، مسیر انرژی و به تبع آن افزایش طول عمر شبکه اشاره کرد. اما یکی از معایب موجود در راهکار ارائه شده در مقاله پایه، عدم وجود یک روش احراز هویت در شبکه می باشد. در این شبکه در صورتی که یک گره مزاحم وجود داشته باشد، می تواند داده های ارسالی هر حسگر به سینک متحرک را قبل از رسیدن داده به سینک (Sink) بخواند. به عبارت دگیر این مزاحم نقش یک واسط را بازی می کند و می تواند داده های دریافتی حسگر را بخواند یا از بین ببرد. به این حمله در شبکه، حمله مرد میانی (Man-in-the-Middle attacks – MITM) گفته می شود. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: احراز هویت در مسیریابی شبکه WSN با الگوریتم رمزنگاری Diffie–Hellman در NS2