نت سیمولیت

وبلاگ سایت نت سیمولیت - شبیه سازی شبکه

نت سیمولیت

وبلاگ سایت نت سیمولیت - شبیه سازی شبکه

شبیه سازی تشخیص حمله Sybil در شبکه های حسگر بی سیم موبایل با NS2

در این بخش شبیه سازی تشخیص حمله Sybil در شبکه حسگر بی سیم موبایل با نرم افزار NS2 به همراه مقاله اصلی با عنوان Detection Of Sybil Attack In Mobile Wireless Sensor Networks تهیه کرده ایم. پیدایش شبکه های حسگر به عنوان یک روند تکنولوژی غالب تبدیل شده و چالش های زیادی و منحصر به فردی برای محققان ایجاد کرده است و تبدیل به یک انگیزه در توسعه شبکه های حسگر بی سیم با کاربردهای نظامی شده است و از شبکه ها در برنامه های صنعتی و مصرفی مثل نظارت بر فرآیندهای صنعتی و کنترل نظارت بر سلامت دستگاه، برنامه های کاربردی بهداشت و درمان، محیط زیست و نظارت زیستگاه، اتوماسیون خانگی و کنترل ترافیک استفاده شده است این پروتکل ها با چالش هایی مانند حداکثر طول عمر، حملات مختلف، تحمل پذیری خطا و پیکربندی گره ها رو به رو هستند. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: شبیه سازی تشخیص حمله Sybil در شبکه های حسگر بی سیم موبایل با NS2

شبیه سازی بهبود مسیریابی با الگوریتم مدار در شبکه حسگر بی سیم با متلب

در این بخش شبیه سازی بهبود مسیریابی با الگوریتم مدار و مقایسه آن با پروتکل LEACH در شبکه حسگر بی سیم را با نرم افزار متلب به همراه فیلم آموزشی و داکیومنت کامل با توضیحات خط به خط کدها را تهیه کرده ایم. پروتکل LEACH یک پروتکل مسیریابی سازماندهی شده می باشد که بارها موجود را بر روی شبکه های حسگر توزیع کرده و گره ها خود را در گروه های محلی ساماندهی می کنند، به صورتی که یک گره در گروه به عنوان سرگروه عمل می کند. جهت مطالعه جزئیات کامل این پروتکل به مقاله (پروتکل مسیریابی LEACH در شبکه های حسگر بی سیم) مراجعه کنید. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: شبیه سازی بهبود مسیریابی با الگوریتم مدار در شبکه حسگر بی سیم با متلب

معرفی پروتکل ICMP در شبکه

پروتکل ICMP یا Intrnet Control Message Protocol جهت خطایابی در کامپیوتر، روترها و host ها، بررسی سیگنال و وضعیت ارتباطی بین سرور و روتر مورد استفاده قرار می گیرد و در پروتکل TCP/IP مثل پروتکل IP در لایه network قرار می گیرد ولی کارکردش مثل پروتکل لایه ی Transport یا همان انتقال است. جهت مشاهده این پروتکل بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: معرفی پروتکل ICMP در شبکه

شبیه سازی پروتکل LEACH با استاندارد ZigBee در نرم افزار OPNET

در این بخش شبیه سازی پروتکل LEACH با استاندارد ZigBee در شبکه های WSN با نرم افزار OPNET را به همراه فیلم آموزشی از روال شبیه سازی پروژه در دو سناریو آماده کرده ایم. پروتکل مسیریابی LEACH یک پروتکل مسیریابی سازماندهی شده می باشد که بارها را بر روی شبکه توزیع می کند. در پروتکل LEACH گره ها خود را در گروه های محلی ساماندهی می کنند، به صورتی که یک گره در گروه به عنوان سرگروه عمل می کند. توضیحات کامل پروتکل LEACH را می توانید از مقاله (پروتکل مسیریابی LEACH) مشاهده کنید. استاندارد ZigBee (زیگ بی) در لایه کاربردی و دسترسی کنترل رسانه قرار دارد و شبکه هوشمندی می باشد که برای پروتکل های ارتباطی مورد استفاده قرار گرفته و در سطوح بالا و داده ها با نرخ ارسال پایین مورد استفاده می شود. همچنین پروتکل Zigbee در شبکه های شخصی (PAN) و کوچک و قدرت پایین استفاده شده و تکنولوژی آن بر اساس استاندارد IEEE 802.15.4 می باشد. جهت مشاهده تصاویر خروجی پروژه و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: شبیه سازی پروتکل LEACH با استاندارد ZigBee در نرم افزار OPNET

آموزش نصب NS2 در Ubuntu به صورت تصویری

در این مقاله قصد داریم آموزش نصب NS2 در Ubuntu را به صورت قدم به قدم و با قرار دادن تصاویری از نصب NS2 به همراه فایل های مورد نیاز جهت نصب این شبیه ساز را برای شما عزیزان قرار دهیم. جهت نصب شبیه ساز NS2 در محیط لینوکس ابتدا باید سیستم عامل لینوکس را در کامپیوتر خود نصب کنید و از آنجای که اکثرا بر روی کامپیوتر خود سیستم عامل ویندوز را داریم باید کلا قید ویندوز را بزنید تا بتوانید لینوکس را نصب کنید. البته روش های وجود دارد که می توانید بدون حذف سیستم عامل ویندوز، لینوکس را نصب کرده و از آن استفاده کنید. جهت مطالعه اطلاعات کامل مقاله و دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.



لینک: آموزش نصب NS2 در Ubuntu به صورت تصویری